Angoulême, Festival internacional de la historieta

Angoulême es una ciutat del sud de França, que celebra cada any el seu festival dedicat a la historieta, als anomenats més modernament còmics, des de l’any 1974. Les dates son del 27 al 30 de gener, i apart de vendre còmics, l’industria artística francesa es reuneix per comprà als autors les obres que es publicaran l’any que ve. Tot i que aquesta industria a França també nota la crisi del sector, publicà milers de volums a l’any de sèries que inunden les llibreries. El festival es divideix entre còmic clàssic, jove, independent, manga i “inclassificable”. Es fan exposicions de cadascun i també es presenten els nous àlbums i autors. Aquest any hi ha un espai dedicat a Franquin, el creador del marsupilami, una exposició sobre Snoopy, un altre sobre papyrus i una sobre l’erotisme al còmic amb autors com Crepax o Manara. També es donen una sèrie de premis, avalats per l’industria Francesa del còmic, com son, Premi al millor Àlbum, el premi del públic, premi del Jurat, premi a la millor sèrie, el premi a l’artista revelació, un premi a l’autor jove, etc.
Jo hi vaig anar l’any 86, quan feia només 3 anys de la mort d’Herge, el creador de Tintin i es presentava l’Alfa-Art, l’àlbum pòstum del que només hi havia esbossos. Encara era viu Franquin i la seva editorial presentava tot d’àlbums i gadgets. L’altre personatge que corria per allí era Yves Chaland, del que vaig comprar un petit àlbum del jove Albert, que el Leblansky em va camelar i que després m’he repenedit tota la vida d’haver-li venut, doncs no l’he tornat a trobar en els diferents viatges a França i Bèlgica. Crec que per un amant als còmics francòfons (si et va més l’americà, crec que allí t’avorriràs) es un plaer veure les exposicions d’originals i després remenar en les paradetes que munten d’oportunitats. Es podria parlar molt més, però si punxeu l’enllaç, podeu anar a la web del Festival i assabentar-vos de més coses.

Comentaris

  1. M'hi hagués agradat estar el 86! Enacara no hi he anat, no per falta de ganes...

    ResponElimina
  2. Una altra escapada pendent, sóc un fan del còmica francès, les BD que diuen ells.

    ResponElimina
  3. SM podrías presentar el teu llibre en francés!

    Alyebard, si es fan de la BD tens que anar-hi

    ResponElimina
  4. Ara mateix estic amb Weëna de Corbeyran i Picard.

    ResponElimina
  5. Alyebard, et paso un enllaç
    http://www.bedetheque.com/serie-5291-BD-Weena.html

    ResponElimina
  6. Ai quines dents més llargues em poses Aris.
    Em sembla que ompliriem un autocar si ens posavem tots d'acord...

    Jo ja sóc amiga del Fauve!
    ;-)

    ResponElimina
  7. Aris, aquest àlbum del jove Albert en un dialecte del flamenc, el bruselès, és una de les meues joies. Sempre t'agrairé aquella venda :)

    ResponElimina
  8. La meva maleta, llàstima que per aquelles dates tinc que anar a Madrid a una "Feria", si no, ho organitzava. Quan em jubili, si encara existeix, hi penso anar cada any

    Leb, em fas molta enveja. Tinc que dir però que vaig pensar que el cuidaries molt be i que el sabries apreciar. a veure si l'escaneges i el penges a la galeria d'imatges

    ResponElimina
  9. per cert, al cartell que ilustra aquesta entrada, no se si us heu fixat que surt l'Hugo Pratt, al que vaig tenir la sort de conèixer, i al Goscinny junts. Els altres dos no se qui son, potser el primer es Franquin?

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Alex Soler, pintor de Barcelona

Cocodrils a les clavegueres de Nova York

I Forum Mundial de Contactes Extraterrestres