Tintin per Spielberg-Jackson




Es veu que ja està tot apunt per l’estrena en cinema del Secret de L’Unicorn, un dels àlbums mítics d’ Hergé i el seu personatge Tintin. Steven Spielberg i Peter Jackson han fet una versió en 3D amb imatges retocades digitalment. La Revista Anglesa Empire, especialitzada en cinema, ha estat la primera en publicar imatges. Us he traduït l’article de la seva web.

Steven Spielberg i Peter Jackson ha triat Empire per revelar les primeres imatges de les aventures de Tintin: El Secret de l'Unicorn, en el nostre proper número del mes d’octubre. La pel•lícula adapta l’àlbum enormement popular d' Hergé en format 3D.
La nostra portada exclusiva es va crear especialment a partir d’una imatge icònica de Tintin (Jamie Bell) i el seu gos Milú. Publiquem també un parell de fotogrames de la pel lícula, que mostra un primer plà del capità Andy Serkis "Haddock" i un altre amb Haddock i Tintin a la deriva en el mar.

"El càsting per buscar persones com ells va ser difícil. " diu Peter Jackson
No és realment com el Tintin que Hergé va dibuixar. Serà una cosa diferent. Amb el software CGI que pot portar el món d'Hergé a la vida, guardant els rostres caricaturitzats, mantenint-los tot l’aspecte de les il•lustracions d'Hergé, però en foto-real. "

Llavors, què podem esperar de la història? Això és el que Spielberg ens va dir.

"La primera part de la pel•lícula, que és la part més misteriosa, sens dubte li deu molt al cinema negre no només, però també al teatre alemany brechtià - algunes de les nostres escenes nocturnes i les escenes d’acció són molt contrastades. Però al mateix temps que la pel•lícula és una obra es també una aventura. "
La pel•lícula també està protagonitzada per Simon Pegg i Nick Frost com Hernández i Fernández, respectivament
"Quan la gent va escoltar per primera vegada aquest tros de càsting dels Hernández i Fernández pensaven que era una comèdia", diu Jackson. Afegeix Spielberg, "Hernández y Fernández no poden ser clons l'un de l’altre. Nick i Simon proporcionen totes les diferències que necessitàvem per frustrar l’un a l’altre. Tenen un moment meravellós en la pel lícula on es comença a tenir una discussió sobre el company de qui és qui. "
i Daniel Craig es Rackham el Roig. També compte amb Cary Elwes, Toby Jones, Mackenzie Crook i Daniel Mays.

I per a aquells de vostès que estan pensant que passarà més endavant, el que Jackson té planejat per a la segona aventura de Tintín,
"Un dels meus favorits és Les set boles de cristall, de manera que és el que sempre hem estat pensant", diu. "També m’agraden molt els d'Europa de l’est, els Balcans, com ceptre d'Ottokar i L’afer Tornassol. Crec que és un lloc magnífic per a una pel lícula de suspens, la política dels Balcans estranya i misteriosa dels agents del servei secret. Crec que els àlbums de la Lluna són fabulosos, però seria bo per la pel lícula tercera o quarta, si arribem tan lluny. Volem mantenir els peus a terra una mica més. "

Les aventures de Tintin: El Secret de l'Unicorn serà al Regne Unit el 26 d’octubre de 2011.

Helen O'Hara

Comentaris

  1. No sé...em fa com mandra veure un Tintín de la mà d'Spielberg. Hi ha res, fet per Hergé, que es pugui millorar?
    Em sembla que ja m'ho explicareu...
    ;-)

    ResponElimina
  2. Ostres, no sé si me l'imaginava així. Com a La meva maleta, a mi em fa una mica de mandra...

    ResponElimina
  3. La meva maleta i SM, Si, la veritat es que fa iuiu veure que hauran fet amb el pobre tintin l'Spielberg i el Jackson. Tot i amb això, m'imagino que acabaré portant a la meva filla al cinema i amb aquesta excusa la veure. No hi ha res comparat amb els albums dibuixats, encara que molts son del Jacobs, però l'esencia es Herge.
    SM tu podràs veure-la abans que nosaltres i donar-nos la teva opinió

    ResponElimina
  4. Yo no crec que la vegui. M'ha agradat el teu blog, especialment la història anterior sobre el Papa, jajajaja!!!
    Petons felins.

    ResponElimina
  5. olé, olé!!!!
    ja he rebut el teu mail amb la foto! moltes gràcies!!! quan la publiqui ja t'ho faré saber!!!!

    ResponElimina
  6. No, si us plau, no. Un dels pocs bons records que tinc de l'infantesa... no, no, no!!

    ResponElimina
  7. gràcies _Meia_ sabia que t'agradaria el alli olli

    Josep, ja ho veus, tot ho corrompeixen!

    ResponElimina
  8. Ja em poden esperar asseguts! els Tintins amb paper i tapa dura de l'editorial Juventut que em portaven els reis una cada any. És d'imbècils carregar-se els propis records d'infantesa. Uf, va dir ell.

    ResponElimina
  9. Alyebard, així es el mòn del marketing. Jo el que penso es que han trigat molt en fer-ho, m'assembla en part perquè mentre Herge va viure només ho va deixà fer al seu estudi, crec que "les set boles de cristall" i "el temple del Sol" ja havien estat rodades amb figurants.

    ResponElimina
  10. Doncs jo m'ho esperava molt pitjor, o sigui que ara em fa una certa emoció esperar a veure què ens faran. De l'Spielberg no me'n refio gens, però el Jackson ha demostrat ser capaç de fer bones pelis, i la seua adaptació d'El senyor dels anells és molt bona, i impermeable a les crítiques del fan de Tolkien més purista.
    O sigui que igual no està tot perdut :)

    ResponElimina
  11. Gràcies, Leblansky, necesitavem l'opinió d'un expert en la matèria. Pot ser que tinguis raó.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Alex Soler, pintor de Barcelona

Cocodrils a les clavegueres de Nova York

El cronovisor del Vaticà