Carlos Giménez


Vaig conèixer a Carlos Giménez (1941) a la presentació de la reedició de Dani Futuro, a la llibreria continuarà quan aquesta estava al carrer Templers, darrera l’Ajuntament de Barcelona. Deuria ser el 1986. També vaig conèixer a Víctor Mora. Els dos formaven un dels millors tàndems d’autors de còmics d’aquella època. Carlos era alt, simpàtic, una persona normal, diferent a molts altres dibuixants de còmics més seriós i avorrits. Carlos ha posat en còmic la seva biografia, primer la seva infància als hogars d’auxili social de la dictadura de Franco, en varis àlbums anomenats Paracuellos, després el retorn al seu barri de Madrid de Embajadores, a la postguerra, el nom de l’àlbum era evident “Barrio”. I finalment el seus començaments com dibuixant de Selecciones Ilustradas, l’agència de l’editor Toutain, en una sèrie d’àlbums anomenats “Los Profesionales”. Son obres mestres, crec que ha estat el dibuixant que millor ha retratat la postguerra i la professió de dibuixant de còmics. I Dani Futuro va ser la meva primera aventura diferent que vaig llegir al DDT, un còmic que per aquí no estàvem acostumats a veure, de ciència ficció amb un dibuix i guió excepcional. Després hi ha molts més treballs, tots de molta qualitat, com Hom, per exemple. Però com l’impacta de Paracuellos no hi ha cap igual.

Comentaris

  1. Tot i que l'obra futurista és molt bona (jo el llegia al mític "1984"), Paracuellos és un monument al còmic i a la memòria.

    ResponElimina
  2. jo també llegia el 1984, però com tu ben dius, Paracuellos es un monument

    ResponElimina
  3. Paracuellos, Aris, ha acabat formant part de la meva biografia. Ja no sé si el vaig llegir o el vaig viure.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vaja, es que Paracuellos era el model d'escola franquista

      Elimina
  4. Carlos Giménez marca un abans i després dintre de la meva biografia. El vaig rellegir mil vegades... crec!

    ResponElimina
    Respostes
    1. i de molts de la nostra generació que els hi agradaven els comics!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Alex Soler, pintor de Barcelona

Cocodrils a les clavegueres de Nova York

I Forum Mundial de Contactes Extraterrestres