Antoni Ribera, l’ufòleg català


Va ser el Lluís Bosch, un altre blogaire qui em va descobrir la figura d’Antoni Ribera, donant-me un llibre d’ell sobre Ovnis, Parapsicologia i fets insòlits. El llibre, escrit en català, es un compendi de tota classe de misteris que hi ha sobre el planeta i que solen tractar aquestes revistes pseudo científiques sobre el paranormal. Jo pensava que en català no hi havia tradició d’aquest gènere, però m’equivocava. Antoni Ribera (1920-2001) es un dels introductors del tema OVNI a l’estat espanyol. Col·laborador de Jiménez del Oso, va ser director al 1968 de la revista Horizonte, i es en aquella època quan tingué fama. Potser ara actualment, només els cercles ufologics el recorden, però als anys 70 era un referent d’aquest tema. Submarinista, professionalment es guanyava la vida fent de traductor, doncs dominava sis idiomes. Col·laborava en revistes franceses i Angleses del tema ovni. Al 1975 organitza la primera expedició a l’Illa de Pasqua, que relata en un llibre seu. De fet la seva bibliografia es bastant extensa, però em sembla que actualment descatalogada. Al 1990 li van donar la creu de Sant Jordi.  

Comentaris

  1. (Gràcies per la cita). A mi em sembla que hi va haver una generació de persones que ens van "normalitzar" en aquest territori, i que han estat força maltractats, i ara oblidats. La figura del Ribera em sembla molt interessant, juntament a la d'una persona que jo encara admirava més, l'Andreas Faber-Kaiser, fill d'un alemany que va haver de fugir dels nazis i fundador de la revista "Mundo desconocido", a part que va dur el millor programa sobre fets paranormals a Catalunya Ràdio...

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'Andrea Faber-Kaiser es l'altre persona pionera en aquesta matèria, a la que tindré que investigar.

      Elimina
  2. Segons el Miquel Rof, que d'això en sap molt, es veu que el Ribera era un autèntic creient, vull dir que no feia farsa, i el que deia s'ho creia. També es veu que es va gastar una fortuna en recerca d'aqueta mena. Gràcies al citat Miquel Rof, tinc molt arxius de programa del Faber-Kaiser a Catalunya ràdio, entre ells una entrevista amb Ribera on aquest porta una gravació on parlen extraterrestres. És emotiva, com a mínim. Avui se li pixarien a sobre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. si, he descobert un blog on hi han gravacions de Faber-Kaiser i surt el nom del Miquel Rof. Avui unes declaracions així anirien directament a l'apm.

      Elimina
  3. Abans de tocar els ovnis l'Antoni Ribera va "netejar" de corall tota la costa catalana. Sense cap mirament, amb les escafandres va fer un espoli monumental amb uns grans beneficis. Suposo que la creu de Sant Jordi no seria per aquest dubtós mèrit...
    A les lleixes hi tinc els seus llibres "Corall de sang" i "Els homes peixos".

    ResponElimina
    Respostes
    1. ostres, no en tenia ni idea. O sigui que era creient però també espavilat...

      Elimina
  4. Jo vaig conèixer Rivera abans per les seves immersions que per les seves ascensions.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ostres! vaig conèixer al mític Ribera! tindries que fer una entrada!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Alex Soler, pintor de Barcelona

I Forum Mundial de Contactes Extraterrestres

Cocodrils a les clavegueres de Nova York