Halloween o Castanyada?


De petit ja celebràvem el dia de tot sants amb un gran dinar, feia molt fred i a vegades nevava. Abans de dinar anàvem al cementiri a visitar els diferents nínxols familiars, als que dipositàvem flors mentre les dones repassaven les vides del difunts. A mi m’agradava el cementiri perquè em feia por i mirava les làpides amb els noms. La meva àvia un cop es va quedar tancada amb una seva amiga al cementiri – que dona a una carretera- i per més que demanaven auxili, la gent no s’hi apropava, fins que un senyor va trucar a l’urbana i aquests les varen rescatar. Diu la meva àvia que unes noies que passaven a les que van demanar auxili varen dir “unes mortes han ressuscitat”.  La meva àvia deia, si que faig mala cara perquè em confonguin amb una morta.  



Comentaris

  1. Pobra àvia! Això és que els cotxes passaven a l'estil Fittipaldi i no tenien pas temps de veure més que unes ombres dins el cementiri!

    ResponElimina
  2. Pel facebbok he vist una iniciativa d'un poble que no recordo, on han penjat aquest avís: "Canalla, si veniu demanant caramels us fotré castanyes".

    ResponElimina
    Respostes
    1. es que el Halloween no està ben vist per molta gent, que considera que es com el Pare Noel

      Elimina
  3. doncs encara sort que el de la urbana no al.lucinava pepinillus..:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. si, menys mal que eren persones sensates

      Elimina
  4. a mi sempre m'han avorrit molt els cementiris, només hi ha gent gran viva, de moment.

    ResponElimina
    Respostes
    1. de vegades tambés hi han succesos paranormals!

      Elimina
  5. Em quedo amb la castanyada i els panellets.
    Haig de reconèixer que aquestes pel·lícule sde Halloween em feien una mica de por.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, fan molta por....pero te morbo je je

      Elimina
  6. a casa som de castanyada, panellets, moniatos i castanyes i el més important...Moscatell ben fresc.

    ResponElimina
    Respostes
    1. si, jo també ho prefereixo a una carabassa...

      Elimina
  7. Nosaltres fem castanyada, però una mica de Halloween també es cola per aquí, no vegis com estan amb Halloween les Monster High! En su salsa!
    Ostres, pobra iaia, els cementeris en principi són llocs segurs (quin remei), però molta gràcia no deu fer, quedar-s'hi tancat...

    ResponElimina
    Respostes
    1. no, molta gràcia tampoc em faria quedar-me tancat i pensar que potser no em treurien fins l'endema (glups!)

      Elimina
  8. Ni se m'acudiria celebrar el Halloween! Per a mi Tot Sants és sobretot la nit del 31, que és quan menjàvem els panellets, el moniatos i les castanyes; el dia 1 algun cop anàvem al cementiri, però no en teníem gaire costum. De petits, sí; ens agradava anar a passar por als cementiris de nit.

    ResponElimina
    Respostes
    1. doncs ara cada any més gent cel·lebra el halloween i la castanyada només ho fan a les escoles!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Alex Soler, pintor de Barcelona

Cocodrils a les clavegueres de Nova York

I Forum Mundial de Contactes Extraterrestres