El temple del carrer Bailèn



La meva àvia va està els últims anys de la seva vida, en una residència a prop d’aquest misteriós temple del carrer Bailèn, al número 72 de Barcelona. Més d’un cop m’havia quedat embobat mirant des de la reixa del carrer a veure si endevinava que carai era aquell edifici. Un dels cops vaig trobar a un senyor que hi vivia i li vaig preguntar
-         Era una escola –
Em va dir per tota resposta. Després per internet vaig averiguar que el manaren construir els germans Josep i Francesc Masriera, joiers modernistes (1841-1912) i que ha Rumania s’en construir un altre igual que es destruir després de la segona guerra Mundial per ordre del dictador Ceascescu. Es possible que els germans Masriera fossin Maçons i el temple també es fes servir per reunions de la maçoneria. També va ser teatre. Actualment hi viuen les monges de la Pequeña Compañía del Corazón Eucarístico de Jesús.

Comentaris

  1. Cuando lo vi por primera vez debía de tener 8 ó 9 años. Después de 50 de aquello recuerdo la cara que puse de no entender nada, pero de impresionarme cantidad. Estuve días soñando que lo había soñado...

    ResponElimina
  2. Molt lovecraftià. És realment curiós...

    ResponElimina
    Respostes
    1. si, sembla del Lovecraft, de fet a l'epoca HP aquests temples estaven de moda...

      Elimina
  3. i aquesta cosa dius que està a barcelona? xD

    ResponElimina
    Respostes
    1. encara que sembli mentida, al carrer Bailen

      Elimina
  4. jo he viscut molts anys al costat .. i per moltes vegades que hi passava mai deixava de sorprendrem aquell petit temple.. ara hi ha els de caritas..

    ResponElimina
  5. No em sona haver-lho vist. Prend nota de l'adreça i m'hi passo això no pot ser.

    ResponElimina
    Respostes
    1. actualment els edificis veins estan enganxats al temple però segueix sent increible

      Elimina
  6. Un dia hauríem de fer una excursió perquè en el deixin veure per dins.

    Aquí tens més informació: http://barcelofilia.blogspot.com.es/2011/07/taller-masriera-1884-1932.html

    ResponElimina
    Respostes
    1. si, seria molt interessant veurel per dins però m'han dit que no el deixen visitar...
      l'enllaç molt bo.

      Elimina
  7. Té tota la pinta d'edifici maçònic, i està en una zona de Barcelona on hi ha la joia de la maçoneria catalana: la Biblioteca Arús del Passeig de sant Joan (de visita obligatòria).
    Casualment, el meu pare va morir en una residència per a malalts terminals molt aprop...

    ResponElimina
    Respostes
    1. si, la veritat es que l'edifici te tota la pinta de maçonic. I lo del teu pare, quina coincidència.

      Elimina
  8. Doncs no em sona haver-lo vist, i tinc una amiga que viu a Bailèn a uns 50 números d'aquest... Li diré de fer un tour turístic pel barri!

    ResponElimina
    Respostes
    1. baixant a l'esquerra...potser com els edificis estan més aprop només es veu a peu!

      Elimina
  9. Temple o Lògia? No és ben bé el mateix.

    ResponElimina
  10. sembla ser que aquest edifici podria ser les dues coses. Temple segur, perquè varen copiar la forma d'un temple clàssic. I Logia es el que es comenta, però no en tinc proves.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Alex Soler, pintor de Barcelona

Cocodrils a les clavegueres de Nova York

I Forum Mundial de Contactes Extraterrestres